Key word: Postural Alignment

Postură, postură, postură.
Cei care mă cunosc de multă vreme știu că încă din adolescență m-am confruntat cu acest cuvânt. 
Ceea ce nu știu ei însă și cred că nici eu nu am conștientizat, până de curând, este impactul pe care cocoașa l-a avut în viața mea. 
Când ești cocoșată auzi de la toată lumea:"Stai dreaptă!" "Trageți umerii!" "Paula, aduc un umeraș și te pun pe el!". Ultima frază mi-o spunea profesorul de matematică din liceu mai mereu. Oarecum e drăguț faptul că ei îți vor binele și îți atrag atenția, însă cocoașa nu dispare peste noapte oricât de mult ți-ai trage umerii pe spate, oricât de mult ți-ai scoate pieptul în față și oricât de mult ai încerca să ții capul sus. Cocoașa asta mi-a dăruit multe de-a lungul timpului: dureri de spate îngrozitoare, dureri de sciatic, dureri de cap, amorțeala piciorului și mâinii de pe partea dreaptă, etc. Însă pe lângă componenta fizică, cocoașa mi-a dăruit și o lipsă de încredere în mine și o repulsie față de propriu-mi corp. Mă uitam adesea în oglindă și îmi imaginam mereu cum ar fi să fiu și eu dreaptă. Adesea când vedeam o fată pe stradă cu spatele drept îmi ziceam că mi-ar plăcea să stau și eu la fel de dreaptă, însă de fiecare dată când încercam să fac lucrul acesta durerea de spate mă readucea în postura inițială.
Fără progres și fără speranță. 
Vă zic, nu e ușor să cari după tine un trup de 70 de kg care datorită tensiunii se simte de o tonă. Tensiunea de la nivelul tălpilor, durerile de genunchi, îngreunarea picioarelor, poziționarea capului spre înainte toate acestea s-au dezvoltat în timp și mi-au făcut existența mai grea. 
Poți oare să fii fericit pe deplin când ți lehamite de trupul tău? Când simți repulsie atunci când privești în oglindă? Când tot ce îți oferă el e durere? Când te simț diform, gâb și lipsit de eleganță și grație? Răspunsul cred că e evident pentru toată lumea și este un mare NU!
Problemele astea au început de când aveam vreo 14 ani, poate chiar mai repede, acum am 28. În tot acest timp am fost la doctori, la gimnastică medicală, la terapii cu ultra-sunet, la un vraci care 'pune oasele la loc', la chiropractor și în această vară într-un final am ajuns la Postural Alignment. Unele au ajutat, au ameliorat pentru o perioadă dureriile, iar chiropractica chiar a redus semnificativ (zic eu) parte din cocoașa mea chiar după primele sedințe făcute pe la 23 de ani. Cu toate astea nu a fost suficient pentru că eliminarea tensiunii dintre vertebre și repoziționarea lor nu au făcut să dispară durerile musculare sau tensiunea pe care o resimțeam în timpul mersului. Așa că nu am încetat să încerc să găsesc o cale care să mă ajute. Și cum gândul atrage într-o zi pe Instagram am dat peste:
@PosturalAlignment.ro. Conceptul mi s-a părut foarte interesant și am început să îi urmăresc.
Îmi amintesc cu drag că făceau live-uri de re-educare posturală și aveau doar o mână de urmăritori, însă energia lor și pasiunea cu care explicau era suficientă cât să convingă 1 milion de urmăritori. Cel puțin pe mine m-au convins. 
Vara aceasta le-am dat o șansă în viața reală. A doua zi după ce am ajuns în țară am avut parte de ședința de evaluare a posturii. Atunci am făcut cunoștință cu Radu Conea, antrenorul meu și omul care mi-a schimbat viața. Poate credeți că exagerez, însă voi încerca în cele ce urmează să vă conving că Radu și echipa @PosturalAlignment.ro prin intermediul acestui program chiar fac minuni. 
După ce m-a întampinat cu un zâmbet larg și mi-a explicat conceptul din spatele programului, Radu m-a analizat, m-a filmat și și-a dat seama imediat care este problema de la care pleacă postura mea deficitară. Cred că la fel ca și mine vă așteptați la ceva legat de coloană, însă nu, spre suprinderea mea baiul era bolta plantară. Am plecat de la ședința de evaluare foarte intrigată și extrem de entuziasmată în același timp.
La prima ședință din program, vă mărturisesc că am plâns. "Închide ochii și conștientizează cum te face corpul tău să te simți!", la auzul acestor vorbe s-a produs un click în creierul meu și lacrimile au curs fără să pot să le controlez pentru că adevărul e că al meu corp nu-mi era tare bun prieten și nu mă simțeam prea bine în el. De aici puteți să vă dați seama că PosturalAlignment.ro nu este doar despre postură. PosturalAlignment.ro este despre legătura minte-trup, emoție-postură și nu în ultimul rând despre energia pe care o emani atunci când totul este în perfectă armonie. 
Pe parcursul celor 8 ședințe pe care am reușit să le fac am conștientizat rând pe rând importanța fiecărui mușchi din trupul meu, am învățat cât e de vitală este relația creier-mușchi, mușchi-creier, cât influențează modul în care mergem felul în care ne simțim, cât de semnificativ este echilibrul și ce impact are postura asupra stării generale de bine. 
După ședința cu numărul 6 am constatat extaziată că durerea de spate pe care o aveam de ani de zile (cam 5-6) dispăruse. Pentru câteva zile mi s-a părut atât de ireal încât nici nu am conștientizat că spatele nu mă mai durea. Abia la câteva zile creierul meu a priceput că durerea dispăruse. A fost incredibil! Pentru mine a fost o minune și este în continuare. Dar asta nu e totul.
După 8 ședințe am făcut o re-evaluare a posturii mele, iar văzând diferența în poze sufletul a tresărit în mine de bucurie. Astăzi pot să vă spun, că în urma experienței PosturalAlignment.ro cocoașa mea mi-a dăruit încredere și putere. Încredere că dacă ești în mediul potrivit orice e posibil și puterea că orice s-ar întâmpla voi putea primi cu brațele deschise și în special cu spatele drept. Cocoașa mea în final m-a făcut să mă redescopăr, să mă reconectez cu trupul meu și să învăț că energia mea se poate extinde atât de mult cât îi permit eu. 
Însă toate acestea nu s-ar fi întamplat dacă mintea genială a unui român, pe numele lui Tiberiu Vintiloiu nu ar fi născocit acest program. Programul PosturalAlignment.ro este mai mult decât un program de re-educare posturală, este un program de vindecare emoțională pentru că îți arată impactul emoțiilor asupra trupului, un program de re-educare a setărilor minții pentru că te învață cum să fii deschis și să accepți noul și cum să-ți manifești energia în relație cu trupul tău, dar și cu cei din jurul tău, un program de re-educare socială pentru că prin intermediul comunității care s-a format în jurul acestuia îți demonstrează că oamenii potriviți pot crea și disipa în lume progresul și faptele bune, iar conexiunea interumană este unul dintre cele mai de preț lucruri pe care le avem și puteți vedea asta în felul în care sunteți tratați de antrenorii P.A și prin faptul că formează o echipă unită, plină de viziune și energii pozitive, dispuși să schimbe vieți prin munca pe care o depun. Pe a mea au schimbat-o: astăzi merg dreaptă, mândră, ușoară. Durerile mai apar uneori când uit de mine, dar dispar o dată ce încep să pun în practică tot ce m-a învățat Radu și pentru asta nu am cuvinte să-i mulțumesc îndeajuns. 
Dacă v-am făcut curioși sau chiar v-am convins să mergeți la o ședință de evaluare îi puteți găși în:
București, Ploiești, Iași, Zalău, Arad, Timișoara, Sibiu, Cluj, Oradea. Iar pe Radu meu drag îl găsiți la Cluj-Napoca. 
Dacă ești pasionat de fitness și corpul uman și ți-ai dori să devii și tu la fel de cool precum antrenorii P.A și să faci oamenii fericiți poți să faci cursul de antrenor. Eu l-aș face dacă aș fi în locul tău. 
Oricum...pentru mai multe informații îi găsiți aici: https://www.facebook.com/posturalalignment/ , 
https://www.posturalalignment.ro/ sau pe Instagram la @PosturalAlignment.ro, iar Tibi vă așteaptă cu Tips and Tricks și pe Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC8yJdFjXbRU93er6cRDm0Yg.
Vă las și niste poze ca să nu ziceți că vă mint. 













Comments

Popular posts from this blog

Lost again... (the story of a mad girl)

Life.

Purpose.